המרד של ביטון, האיום של אורבך והמטרה של בנט | האזינו לפרשנים

    אייל ראובן No Comments on המרד של ביטון, האיום של אורבך והמטרה של בנט | האזינו לפרשנים

    גרינצייג: "תקנות יו"ש זה המבחן האמיתי לאופוזיציה. אני מעריך שהיא תלך עד הסוף". אבידן: "כולם הבינו שאורבך לא באמת חושב להפיל את הממשלה"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    16:27
    13.05.24
    מנחם טוקר No Comments on האב השכול מספיד: "המוטו של יוסי בחיים היה לעשות רק טוב"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צמד הפרשנים, אבי גרינצייג ויהודה אבידן שוחחו עם דוד חכם ויצחק נחשוני במהדורת הבוקר (שני), על מצבה הרעוע של הממשלה.

    בפתח השיחה, התייחס גרינצייג למרד של ח"כ ביטון מכחול לבן והעריך כי הוא לא יצביע בעד פיזור הכנסת: "זה רחוק מאוד כי הוא אפילו לא במרד ממשי, הוא אמר שיצביע איתם בהצבעות אי אמון ובתקנות יו"ש. אני לא בטוח שהוא הולך לשם. הוא מאוד קרוב לגנץ ולא חושב שיעשה משהו".

    אבידן: "זה בכלל לא הכיוון, אין שום זיכוי שביטון יצביע בעד פזור הכנסת. אבל כל הח"כים מתנהלים כאילו אנחנו במערכת הבחרות. הממשלה לא נופלת רק בגלל השאלה מי ישלוט בממשלת המעבר.

    "ביטון צועק על הרפורמה בתחב"צ כבר למעלה משלושה חודשים, יש כאן ניסיון לחנך אותו וזה לא הגיוני. השרה מיכאלי לא יכולה להרשות לעצמה לסגת כי היא גם מתנהלת כמו במערכת בחירות. אין לה אג'נדה בשום דבר, היא הפסידה את נושא החקלאות לרם שפע".

    גרינצייג: "הסיפור כולו הוא תאריכים. הקואליציה מנסה לסחוב עוד קצת כדי לוודא שהבחירות יהיו אחרי החגים. לבנט יש שאיפה לעבור את אורך הכהונה של ברק ולכן הוא רוצה לשרוד עד פברואר לפחות".

    אבידן: "גם איווט ליברמן חושב שאין שום סיכוי. הוא עצר את כל דיוני התקציב. מדברים על זועבי כאילו ברגע שנפתרה הבעיה הזו הממשלה תתייצב, אבל סך הכל גם בלעדיה אנחנו על 60-60".

    "כולם הבינו שאורבך לא באמת חושב להפיל את הממשלה. האיום עליו לא פשוט. כי אם הוא יבריז לשקד וקארה הוא יכול עוד להיות מופרש. אני חושב שזה ימשך בשבועיים שלושה הקרובים. אני שומע שאין שום סיכוי להגיע להבנות עם זועבי וגנאים".

    גרינצייג: "בסוף הממשלה לא תלויה ישירות בכנסת עד התקציב, הם יכולים לגרור עוד כמה שבועות. הסיפור של יו"ש הוא המשמעותי. אני חושב שזה יהיה המבחן לאופוזיציה ולדעתי היא תלך עד הסוף".



    0 תגובות